02 Май 2024четвъртък20:19 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На снимката: Апостол МИНЧЕВ

Тунел на "Хемус" заменен с траншея за по-евтино

Ремонтът на отсечката Чирпан-Стара Загора на "Тракия" ще се проточи до края на юли

/ брой: 124

автор:Дума

visibility 218

Държавното дружество "Автомагистрали" е получило разрешение от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) да замени проектиран тунел на магистрала "Хемус" с траншея за икономия на средства. Това е технически смущаваща промяна и недомислица, а поддръжката ѝ ще се превърне в нещо безумно, заяви новият председател на Управителния съвет на АПИ инж. Апостол Минчев пред БНТ.

Случаят е част от нарушенията при строителството на магистрала "Хемус", които служебното ръководство на регионалното министерство установи. Преди дни АПИ спря изграждането на 4 мостови съоръжения в участък 2 от автомагистралата край Ловеч, за които бе установено, че се изграждат без технически проект. По проекта за изграждане на магистрала "Хемус", приет преди 2 години и съгласуван с всички инстанции, тези съоръжения и този тунел, а не траншея, трябваше по един начин да бъдат направени, но в началото на тази година след постъпки на "Автомагистрали" е приета корекция на тези съоръжения - много сериозна и технически смущаваща. Променена е връхната конструкция и тунелът е превърнат в траншеен изкоп, което само по себе си е техническа недомислица, посочи инж. Минчев. По думите на новия шеф на АПИ вместо тунел е прието да бъде направен траншеен изкоп, дълъг 48 метра, чиято поддръжка би била "нещо безумно". Според Минчев сега би трябвало да бъде възложена техническа експертиза на високо ниво, за да се види дали тази промяна е разумна.

Средствата, които се заделят за пътища - за ремонти и ново строителство, са крайно недостатъчни. Парите, които се планират за поддръжка на пътища в последните 15 години, са в пъти по-малко от необходимите, твърди Минчев. Той увери, че до края на юли отсечката между Чирпан и Стара Загора на автомагистрала "Тракия" ще бъде готова и пусната за движение. "Проблемите са няколко. На първо място организационни въпроси, свързани с фирмите подизпълнители, на второ място имаше некачествено изпълнение от една от фирмите, дължащо се на неспазване на технологии, на несъгласувани с нас материали. И на трето място са затрудненията, идващи от временни метеорологични условия", обясни шефът на АПИ. Предстои изгребването на настилката, след което ще бъде положена нова за сметка на изпълнителите. Ремонтът ще струва около 90 млн. лв., припомни Минчев. По думите му гаранцията за тези ремонти е 2 години. Той обаче уточни, че при новото строителство гаранциите са по-големи, възможно е да се заложат в договора по-големи от нормативно изискуемите. Апостол Минчев обяви, че след Стара Загора, в посока Бургас, също ще се прави подобен ремонт, но вероятно следващата година.

За ремонтите на тунел "Витиня" шефът на АПИ отбеляза, че там проблемът е комплексен и засяга както самото изграждане, така и поддръжката. "Изграждането е било при доста занижени критерии и изисквания, а поддръжката е била много козметична", каза Минчев. Относно тол системата той обясни, че за да работи както трябва, трябва да се коригира и да няма политически чадър над нея, а да се остави на професионалисти, които знаят какво правят и какво търсят. Според шефа на АПИ приходите, които се генерират, са около 300 млн. лв. на година и те покриват издръжката на тол системата. Той обаче призна, че нещата не са изрядни, като се започне още от софтуера, събирането на таксите и от най-високо ниво един куп от пътищата, които е трябвало да бъдат в тол системата, но са извадени.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ