Учениците без оценки, но с нови уроци до 13 април
МОН препоръчва приоритетно да се учи по български език и литература, математика, природните и обществените науки
/ брой: 58
Учениците ще продължат с виртуалното училище от вкъщи поне до 13 април. През следващите дни учителите трябва да спрат преговора и да започнат да преподават нов материал. Това е записано в указанията на министъра на образованието Красимир Вълчев, които са изпратени до директорите чрез регионалните управления по образованието. Седемте насоки към преподавателите включват да се редуват уроци за упражнения, повторение, обобщение, както и преподаването на нови знания чрез синхронна и асинхронна форма. Препоръчва се по-пълноценно използване на възможностите на проектно-базираното обучение. На учениците се поставя конкретна задача - дневна, седмична или с по-дълъг срок, която може да бъде изпълнена само след предварителна подготовка като търсене, подбор, анализ и използване на информация от различни източници.
МОН напомня, че дневната натовареност на учениците от 1 до 7 клас трябва да е до 6 астрономически часа, а на учениците от 8 до 12 клас - до 7 астрономически часа. Част от това време не е задължително да е в електронна среда.
Препоръката на министерството е приоритетно да се залагат уроци по български език и литература, математика, природни науки, обществени науки, но това не отхвърля възможността да се включат и часове по чужд език или друг предмет. Необходимо е максимално да се ограничат задачите, които изискват разпечатване на материали.
На този етап няма да се отбелязват оценки в училищната документация, но учителят трябва да следи за ангажираността и активността на всеки ученик. Тъй като много учители използват основно социалните мрежи или електронна поща за връзка с учениците, от министерството препоръчват да се премине към работа с електронни платформи, а месинджър и вайбър да се използват основно за връзка с родителите.
За учениците, които не са обхванати в обучение от разстояние, МОН ще пренастрои проекта "Подкрепа за успех" за включването им в допълнителни присъствени занимания след възстановяване на учебния процес в училищата.