19 Май 2024неделя11:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Управляващите и жп синдикатите не се разбраха

Транспортният министър Московски обеща да няма уволнения на протестиращи железничари

/ брой: 269

автор:Дума

visibility 35

Нямаме сближаване в позициите на синдикатите и правитерството, обяви вчера министърът на транспората Ивайло Московски след края на разговорите в Министерския съвет, в които са участвали премиерът Бойко Борисов и ръководствата на КНСБ и на КТ "Подкрепа". По неговите думи в следващите три-четири дни ще има доста интензивни разговори между управляващите и синдикатите в търсене на сближаване на позициите. Синдикатите потвърдиха, че не отстъпват от обявената от днес национална стачка по време, на която влаковете няма да се движат от 8 до 16 часа.
Министърът каза, че за момента министерството на транспорта и ръководството на БДЖ не отстъпват от предвидените мерки за оптимизация и реформи. Същото той потвърди и по-късно в парламента, където беше повикан от депутатите, за да бъде изслушан. Там той каза, че управляващите не отстъпват от позицията, че заявените от тях реформи трябва да се проведат. От "Атака" и БСП предупредиха, че, като се приватизират "Товарни превози", железницата няма да стане печеливша, защото пътническите превози никога не са печеливши. Нито една парламентарна група не подкрепи реформите. Според Московски обаче осъществяването на болезнените реформи в БДЖ ще е знак, че дружеството може да получи финансиране. Той информира, че до момента 645 служители са приели да напуснат.

Партии и неправителствени организации призоваха вчера по нетрадиционен начин за подкрепа на железничарскита стачка


 Той каза още, че Европейската комисия прави проверка дали БДЖ е получило скрита държавна помощ и затова все още не е фалирало, както и на някои съмнителни финансови операции на дружеството. Преди две седмици стана ясно, че Брюксел започва детайлна проверка на плана за преструктуриране на БДЖ, предложен през 2010 г. от ръководството на железницата. Основен момент в него е отпускането на държавно гарантиран заем от Световната банка в размер 460 млн. лева, с който да се рефинансират старите дългове на БДЖ. Брюксел се съмнява, че така предложеният план ще спаси дружеството от фалит и твърди, че в него са заложени нереалистично високи прогнози за ръст на икономиката.
В МС министърът обеща да няма уволнения на стачкуващи железничари. По-рано вчера обаче шефът на СД на БДЖ Владимир Владимиров заплаши, че се правят списъци на стачкуващите. Московски отбеляза, че има достатъчно капацитет за осигуряване на автобусен превоз за хората на териториален принцип по общини. По време на стачката по процедура има ангажимент на БДЖ да бъде осигурено минимално транспортно обслужване. Стачката е осем часа, а през останалото време влаковете ще се движат, допълни министърът.
Министърът каза, че е имал среща с ръководството на НКЖИ, но допълни, че няма информация дали компанията ще стачкува. Синдикатите обаче отдавна обявиха, че стачката е съвместна на работещите и в двете железопътни компании и се очаква в нея да се включат към 26 хиляди души. Според Московски БДЖ не би могла дълго да издържи на стачката.
В отговор на въпрос дали стачката е незаконна министърът каза, че има различни тълкувания. Става въпрос за една стара процедура, която юристите на синдикатите смятат, че могат да използват. Мнението на юристите от БДЖ е, че трябва да има нова процедура, която трябва да се направи три дни преди обявяване на стачката, каза министърът. Той допълни, че по случая вероятно ще се стигне до арбитраж.

Синдикатите:
Манипулация е, че стачката е незаконна


Работниците и служителите да не се съобразяват и да не изпълняват заповеди, с които им се вменяват допълнителни задължения извън това да стоят на работното си място. Това алармираха от КНСБ по повод започващата железничарска стачка. Националните стачни комитети възприемат като несполучлив манипулативен опит изнесеното в медиите от главната юристка на "БДЖ" Ваня Флорова, че стачката е незаконна. С тези правно неиздържани изказвания, се цели единствено внасяне на смут и съмнения сред работниците и служителите в железниците относно упражняването на законното им право на стачка, заявиха синдикатите.
Напълно незаконосъобразна е заповедта на инж. Ивайло Димитров, с която работниците и служителите се задължават да декларират писмено намеренията си да стачкуват. Подобни действия се в грубо нарушение на Закона за уреждане на колективните трудови спорове, както и на Конституцията на България, заявиха синдикатите.
Националните стачни комитети на КНСБ и КТ "Подкрепа" настояват мениджърските екипи на БДЖ и НКЖИ да спазват конституцията и законите. За всички нарушения на човешките, трудовите и синдикалните права ще потърсим съответната персонална отговорност от виновните длъжностни лица, както и своевременно ще сезираме Европейската конфедерация на профсъюзите (ЕКП) и Международната конфедерация на профсъюзите (МКП).

По разпореждане на шефа на НКЖИ
Подменят стачкуващите ръководители на движението


До Стачния комитет в Национална компания "Железопътна инфраструктура" достигна информация, че генералният директор Милчо Ламбрев е разпоредил на гарите, в които ще стачкуват "ръководители движение", да бъдат подменени със служители, които са "началник гара", съобщиха снощи от КНСБ. Генералният директор няма право да подменя стачкуващи работници освен в изрично изброените случаи в нормативните актове. Стачкуващите са длъжни да са на работните си места по време на стачните действия и работодателят не може да ги отстранява или подменя с други служители, с цел да предотврати или преустанови стачката, твърдят от синдиката. Болшинството от определените за заместници нямат правоспособност за дейността "ръководител движение", защото не са положили необходимите изпити за правоспособност. Според синдикатите това излага на риск живота на пътниците и целостта на товарите на БДЖ и е опит опит за заобикаляне на Закона за уреждане на колективните трудови спорове, където се забранява лок аут по време на стачка.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ