Винарският бранш вижда спасение в износ към Азия
/ брой: 220
Българските винопроизводители трябва да се насочат към износ в Азия. Това заяви за Агенция "Фокус" собственикът на лозови масиви на "Панда Инвест" и винопроизводител Ивайло Пандов.
Според Пандов - азиатците стават все по-разположени към консумацията на вино, а България все още е слабо представена там. "Цените, на които може да се изнася в Азия, са далеч по-добри, отколкото цените за износ на европейския пазар", посочи още Пандов. Той даде пример с износа за Русия и Европа, който е 30-40 евроцента за литър вино, а за Китай е достигнал около 2 евро.
"За азиатците стана модерна винената култура и са склонни да дават повече пари за вино. Освен това азиатският пазар е огромен, с много добри цени, и има място за всички производители", отбеляза още Ивайло Пандов и призова българските винопроизводители да се опитат да работят с Виетнам, Сингапур, Малайзия, Индия и Китай. "За целта трябва да се участва активно на всички изложения в тези страни и те да бъдат включени като приоритетни за подпомагане от страна на държавата", предложи винопроизводителят.
За целта Министерството на икономиката и енергетиката и в частност Агенцията за малки и средни предприятия, която подпомага тези изложения, трябва да насочи вниманието си към Азия, а не приоритетни за нея да бъдат изложенията в европейските страни. "Българските винопроизводители много трудно могат да конкурират европейските, а азиатският пазар ще им даде много по-голяма сигурност и стабилност", смята Пандов. Според него спасението за повечето представители на винарския бранш е в износа, защото именно той дава възможност за развитие.