Колела
Volkswagen T-ROC - име с намек
/ брой: 56
В 2006-а се появи концепт с име IROC, който след това стана серийния модел Scirocco. Ако в имената се търси някаква логика, то T-ROC би трябвало да е първообраз на на нов компактен кросовър. За любителите на игри на думи – iroc е просто част от Scirocco и подсказваше връщането на нишовия модел във фамилията фолксвагени в нов, съвременен вид.
Името на новия концепт - T-ROC вероятно е съкращение от думата rock (скала), намеквайки за оф-роуд потенциал. Буквата Т, пък закарва модела в гамата съществуващи кросовъри - Taigun, Tiguan и Touareg. Габаритите са 4179 х 1831 х 1501 мм, междуосието - 2595 мм. Дължината на Taigun е 3859, а на Tiguan — 4426 мм. Най-близък аналог на T-ROC по размер е Skoda Yeti - 4222 мм, но концептът има само три врати. Предната му оптика е напълно светодиодна с завиващи секции за завоите, в които ще има встроени камери за по-добро разглеждане на препятствията пред колата в условията на оф-роуд.
Всъдеходната трансмисия има три режима на движение - Street, Offroad и Snow. Смяната им променя и изображението на таблото – при Offroad скоростомерът е разграфен само до 80 км/ч, вместо до 260 при Street. При последните два режима трансмисията работи в съотношение 50:50 по мостове, активират се различни помощни системи и се променя работата на АБС-а.
Под капака има турбодизел 2.0 TDI, 184 к.с., 380 Нм, предавателната кутия е седемстепенна, роботизирана със двоен съединител DSG. Задвижването е пълно със система 4MOTION и с включване на задната ос през съединител Haldex-5, като при нормални пътни условия автомобилът е почти напълно с предно предаване. Масата на концепта е 1420 кг, ускоряването от място до 100 км/ч става за 6,9 сек, максималната скорост е 210 км/ч, а средният разход на гориво 4,9 л/100 км.