11 Юли 2025петък09:37 ч.

За 22 път отбелязаха Световния ден на телевизията

Повече от 140 млрд. долара са инвестирани през 2017 г. в продукция за малкия екран

/ брой: 228

автор:Павлета Давидова

visibility 4113

Световният ден на телевизията бе отбелязан за 22 път на 21 ноември. Професионалисти от различни области на аудиовизуалното производство отбелязват годишнината, припомниха от БНТ. Тази година мотото на националната инициатива бе "Телевизията отваря сърцата, мислите и очите", а целта й бе да фокусира общественото внимание върху качеството на телевизионните продукции и върху огромния потенциал на медиите да забавляват, вдъхновяват и информират зрителите.

За поредна година Европейският съюз за радио и телевизия (EBU) в партньорство с Асоциацията на търговските телевизии в Европа, обединението на телевизии и търговски къщи в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка (Global TV Group) и Асоциацията, която представлява телевизионни и радио търговски къщи (egta) отбелязват Световния ден на телевизията с 3-секундно видеопослание. То бе излъчено както в ефир, така и он-лайн, а сред показалите го медии бе и БНТ.

"Световният ден на телевизията е повод да признаем, че медиите са неделима част от живота на съвременния човек. Днес, когато технологиите дават възможност на всеки да се почувства репортер поне за миг, още повече нараства както обществената роля на журналистите, така и отговорността на всеки от нас за съхраняване на крехката медийна независимост", коментира генералният директор на БНТ Константин Каменаров.

В официално обръщение по повод празника националната телевизия дава и своеобразен отчет на световния медиен поток в изминалата година. "Над 3,4 млрд. зрители са гледали Световното първенство по футбол тази година, по данни на GlobalWebIndex. Телевизията остава вярна на своята основна функция - да информира зрителите, да ги запознава с актуалните обществени проблеми. Все по-нарастващо значение има и образователната функция на медиите, реализирана чрез качествени детски програми и документални филми. Само през изминалата година производството на телевизионни игрални филми и сериали в рамките на Европейския съюз наброява около 920 заглавия, представляващи над 16 400 епизода и повече от 11 000 часа телевизионна продукция, по данни от последния доклад на Европейската аудиовизуална обсерватория", сочи статистиката.

През 2017 г. инвестициите в телевизионна продукция надхвърлят 140 млрд. долара. Най-голям е делът на телевизионните програми в Северна Америка - 61 млрд. долара. Сред европейските телевизионни оператори най-привлекателни са телевизионните компании от Великобритания с обем на инвестициите 8,6 млрд. евро, следвани от Германия (8 млрд. евро), Франция (5,5 млрд. евро) и Италия (4,4 млрд. евро). Проучване на The Global TV Group в 24 държави подчертава устойчивостта и ефективността на телевизията като комуникационен канал за реклама, обобщават от БНТ.

Обиски в енергетиката заради договора с "Боташ"

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 125

Въвеждат пълен контрол върху шофьорските курсове

автор:Дума

visibility 462

/ брой: 125

Обявите за работа намаляват

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 125

Едва 31% от българите са чували за европроекти

автор:Дума

visibility 418

/ брой: 125

Македонският език отхвърлен в Страсбург

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 125

Санчес с мерки против корупцията в Испания

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 125

Арестуваха заподозрян за терор в Германия

автор:Дума

visibility 459

/ брой: 125

Единение

автор:Александър Симов

visibility 436

/ брой: 125

За убеждаването

автор:Първан Симеонов

visibility 411

/ брой: 125

Пет препоръки към България от ЕС

автор:Дума

visibility 453

/ брой: 125

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ