06 Май 2021четвъртък22:01 ч.

ново:

Честит Ден на храбростта и Празник на Българската армия! Честит Ден на храбростта и Празник на Българската армия!

За 22 път отбелязаха Световния ден на телевизията

Повече от 140 млрд. долара са инвестирани през 2017 г. в продукция за малкия екран

/ брой: 228

автор:Павлета Давидова

visibility 2336

Световният ден на телевизията бе отбелязан за 22 път на 21 ноември. Професионалисти от различни области на аудиовизуалното производство отбелязват годишнината, припомниха от БНТ. Тази година мотото на националната инициатива бе "Телевизията отваря сърцата, мислите и очите", а целта й бе да фокусира общественото внимание върху качеството на телевизионните продукции и върху огромния потенциал на медиите да забавляват, вдъхновяват и информират зрителите.

За поредна година Европейският съюз за радио и телевизия (EBU) в партньорство с Асоциацията на търговските телевизии в Европа, обединението на телевизии и търговски къщи в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка (Global TV Group) и Асоциацията, която представлява телевизионни и радио търговски къщи (egta) отбелязват Световния ден на телевизията с 3-секундно видеопослание. То бе излъчено както в ефир, така и он-лайн, а сред показалите го медии бе и БНТ.

"Световният ден на телевизията е повод да признаем, че медиите са неделима част от живота на съвременния човек. Днес, когато технологиите дават възможност на всеки да се почувства репортер поне за миг, още повече нараства както обществената роля на журналистите, така и отговорността на всеки от нас за съхраняване на крехката медийна независимост", коментира генералният директор на БНТ Константин Каменаров.

В официално обръщение по повод празника националната телевизия дава и своеобразен отчет на световния медиен поток в изминалата година. "Над 3,4 млрд. зрители са гледали Световното първенство по футбол тази година, по данни на GlobalWebIndex. Телевизията остава вярна на своята основна функция - да информира зрителите, да ги запознава с актуалните обществени проблеми. Все по-нарастващо значение има и образователната функция на медиите, реализирана чрез качествени детски програми и документални филми. Само през изминалата година производството на телевизионни игрални филми и сериали в рамките на Европейския съюз наброява около 920 заглавия, представляващи над 16 400 епизода и повече от 11 000 часа телевизионна продукция, по данни от последния доклад на Европейската аудиовизуална обсерватория", сочи статистиката.

През 2017 г. инвестициите в телевизионна продукция надхвърлят 140 млрд. долара. Най-голям е делът на телевизионните програми в Северна Америка - 61 млрд. долара. Сред европейските телевизионни оператори най-привлекателни са телевизионните компании от Великобритания с обем на инвестициите 8,6 млрд. евро, следвани от Германия (8 млрд. евро), Франция (5,5 млрд. евро) и Италия (4,4 млрд. евро). Проучване на The Global TV Group в 24 държави подчертава устойчивостта и ефективността на телевизията като комуникационен канал за реклама, обобщават от БНТ.

Десницата спря вдигане на пенсиите

автор:Дума

visibility 44

/ брой: 86

Рекетьорски скандал в парламента

автор:Дума

visibility 52

/ брой: 86

Нови консултации за шеф на ЦИК

автор:Дума

visibility 45

/ брой: 86

"Безсмъртният полк" пак ще шества на 9 май

автор:Дума

visibility 36

/ брой: 86

Губим милиони от липсата на руски туристи

автор:Дума

visibility 38

/ брой: 86

Фалшиви Великденски промоции

автор:Дума

visibility 37

/ брой: 86

Пандемията намали желанието за бизнес

автор:Дума

visibility 34

/ брой: 86

Декларирането на доходи ни е отнело под 10 минути

автор:Дума

visibility 38

/ брой: 86

Русия и олигарсите заплашвали Украйна

автор:Дума

visibility 58

/ брой: 86

В ЕС обмислят сили за бързо реагиране

автор:Дума

visibility 46

/ брой: 86

Коронавирусът убива по 4000 на ден в Индия

автор:Дума

visibility 42

/ брой: 86

Кратки новини

автор:Дума

visibility 49

/ брой: 86

Да помним цената на мира!

visibility 85

/ брой: 86

Внимание: Опасен труд!

автор:Ева Костова

visibility 79

/ брой: 86

Датата

автор:Дума

visibility 74

/ брой: 86

Баня, СПА и провалени финали

автор:Деси Велева

visibility 729

/ брой: 85

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ