16 Септември 2025вторник02:04 ч.

За 22 път отбелязаха Световния ден на телевизията

Повече от 140 млрд. долара са инвестирани през 2017 г. в продукция за малкия екран

/ брой: 228

автор:Павлета Давидова

visibility 4192

Световният ден на телевизията бе отбелязан за 22 път на 21 ноември. Професионалисти от различни области на аудиовизуалното производство отбелязват годишнината, припомниха от БНТ. Тази година мотото на националната инициатива бе "Телевизията отваря сърцата, мислите и очите", а целта й бе да фокусира общественото внимание върху качеството на телевизионните продукции и върху огромния потенциал на медиите да забавляват, вдъхновяват и информират зрителите.

За поредна година Европейският съюз за радио и телевизия (EBU) в партньорство с Асоциацията на търговските телевизии в Европа, обединението на телевизии и търговски къщи в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка (Global TV Group) и Асоциацията, която представлява телевизионни и радио търговски къщи (egta) отбелязват Световния ден на телевизията с 3-секундно видеопослание. То бе излъчено както в ефир, така и он-лайн, а сред показалите го медии бе и БНТ.

"Световният ден на телевизията е повод да признаем, че медиите са неделима част от живота на съвременния човек. Днес, когато технологиите дават възможност на всеки да се почувства репортер поне за миг, още повече нараства както обществената роля на журналистите, така и отговорността на всеки от нас за съхраняване на крехката медийна независимост", коментира генералният директор на БНТ Константин Каменаров.

В официално обръщение по повод празника националната телевизия дава и своеобразен отчет на световния медиен поток в изминалата година. "Над 3,4 млрд. зрители са гледали Световното първенство по футбол тази година, по данни на GlobalWebIndex. Телевизията остава вярна на своята основна функция - да информира зрителите, да ги запознава с актуалните обществени проблеми. Все по-нарастващо значение има и образователната функция на медиите, реализирана чрез качествени детски програми и документални филми. Само през изминалата година производството на телевизионни игрални филми и сериали в рамките на Европейския съюз наброява около 920 заглавия, представляващи над 16 400 епизода и повече от 11 000 часа телевизионна продукция, по данни от последния доклад на Европейската аудиовизуална обсерватория", сочи статистиката.

През 2017 г. инвестициите в телевизионна продукция надхвърлят 140 млрд. долара. Най-голям е делът на телевизионните програми в Северна Америка - 61 млрд. долара. Сред европейските телевизионни оператори най-привлекателни са телевизионните компании от Великобритания с обем на инвестициите 8,6 млрд. евро, следвани от Германия (8 млрд. евро), Франция (5,5 млрд. евро) и Италия (4,4 млрд. евро). Проучване на The Global TV Group в 24 държави подчертава устойчивостта и ефективността на телевизията като комуникационен канал за реклама, обобщават от БНТ.

Огромна разлика в доходите на българите

автор:Дума

visibility 707

/ брой: 171

Пътуваме от София до Сърбия изцяло по магистрала

автор:Дума

visibility 758

/ брой: 171

НАП погва амбулантни търговци за укрити доходи

автор:Дума

visibility 713

/ брой: 171

Огромна разлика в доходите на българите

автор:Дума

visibility 737

/ брой: 171

Да се ограничи интернет за децата

автор:Дума

visibility 649

/ брой: 171

Голям пожар бушува на Пелопонес

автор:Дума

visibility 675

/ брой: 171

Германците взимат заеми за всекидневни разходи

автор:Дума

visibility 682

/ брой: 171

Накратко

автор:Дума

visibility 669

/ брой: 171

Признанието на Макрон

автор:Юри Михалков

visibility 684

/ брой: 171

Винаги с разум

visibility 642

/ брой: 171

Разбирате ли смисъла от училището?

visibility 661

/ брой: 171

Глас и съвест на епохата

автор:Дума

visibility 670

/ брой: 171

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ