01 Октомври 2020четвъртък22:52 ч.

За 22 път отбелязаха Световния ден на телевизията

Повече от 140 млрд. долара са инвестирани през 2017 г. в продукция за малкия екран

/ брой: 228

автор:Павлета Давидова

visibility 2313

Световният ден на телевизията бе отбелязан за 22 път на 21 ноември. Професионалисти от различни области на аудиовизуалното производство отбелязват годишнината, припомниха от БНТ. Тази година мотото на националната инициатива бе "Телевизията отваря сърцата, мислите и очите", а целта й бе да фокусира общественото внимание върху качеството на телевизионните продукции и върху огромния потенциал на медиите да забавляват, вдъхновяват и информират зрителите.

За поредна година Европейският съюз за радио и телевизия (EBU) в партньорство с Асоциацията на търговските телевизии в Европа, обединението на телевизии и търговски къщи в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка (Global TV Group) и Асоциацията, която представлява телевизионни и радио търговски къщи (egta) отбелязват Световния ден на телевизията с 3-секундно видеопослание. То бе излъчено както в ефир, така и он-лайн, а сред показалите го медии бе и БНТ.

"Световният ден на телевизията е повод да признаем, че медиите са неделима част от живота на съвременния човек. Днес, когато технологиите дават възможност на всеки да се почувства репортер поне за миг, още повече нараства както обществената роля на журналистите, така и отговорността на всеки от нас за съхраняване на крехката медийна независимост", коментира генералният директор на БНТ Константин Каменаров.

В официално обръщение по повод празника националната телевизия дава и своеобразен отчет на световния медиен поток в изминалата година. "Над 3,4 млрд. зрители са гледали Световното първенство по футбол тази година, по данни на GlobalWebIndex. Телевизията остава вярна на своята основна функция - да информира зрителите, да ги запознава с актуалните обществени проблеми. Все по-нарастващо значение има и образователната функция на медиите, реализирана чрез качествени детски програми и документални филми. Само през изминалата година производството на телевизионни игрални филми и сериали в рамките на Европейския съюз наброява около 920 заглавия, представляващи над 16 400 епизода и повече от 11 000 часа телевизионна продукция, по данни от последния доклад на Европейската аудиовизуална обсерватория", сочи статистиката.

През 2017 г. инвестициите в телевизионна продукция надхвърлят 140 млрд. долара. Най-голям е делът на телевизионните програми в Северна Америка - 61 млрд. долара. Сред европейските телевизионни оператори най-привлекателни са телевизионните компании от Великобритания с обем на инвестициите 8,6 млрд. евро, следвани от Германия (8 млрд. евро), Франция (5,5 млрд. евро) и Италия (4,4 млрд. евро). Проучване на The Global TV Group в 24 държави подчертава устойчивостта и ефективността на телевизията като комуникационен канал за реклама, обобщават от БНТ.

Орязват основни трудови права

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 187

ЕП зове Брюксел да ни спре еврофондовете

автор:Дума

visibility 90

/ брой: 187

Президентът: Главният прокурор системно погазва закона

автор:Дума

visibility 63

/ брой: 187

ЕЦБ вече ще отнема лицензите на банките у нас

автор:Дума

visibility 67

/ брой: 187

САЩ пак се обявиха срещу АЕЦ "Белене" и "Балкански поток"

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 187

Излишъкът в бюджета се стопи до 890 млн. лв.

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 187

КЕВР одобри поскъпването на газа с 10%

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 187

В Брюксел търсят компромис с Кипър

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 187

Маас: Скопие да реши въпросите с България

автор:Дума

visibility 81

/ брой: 187

Словакия връща извънредното положение

автор:Дума

visibility 73

/ брой: 187

Путин, Тръмп и Макрон с призив за Карабах

автор:Дума

visibility 74

/ брой: 187

Мариян Огнянов: Националите не ме радват

автор:Мони Георгиев

visibility 70

/ брой: 187

Хайде да съберем пари!

автор:Деси Велева

visibility 79

/ брой: 187

Датата

автор:Дума

visibility 73

/ брой: 187

Война между БКП и ЮКП за Македония 1941-1945 г.

автор:Христо Георгиев

visibility 551

/ брой: 186

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ