19 Май 2024неделя07:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

За рибата и тигана

/ брой: 178

автор:Евгени Гаврилов

visibility 931

"Печатницата за пари", разбирай дългоочакваната тол система, още не е заработила, а властта вече разписа празни чекове за близо един милиард лева, които трябва да дойдат от пътни такси. На последното си заседание правителството даде виртуални 420 млн. лв. за строителството на дълго чакания скоростен път Мездра - Ботевград. Седмица по-рано по същата схема отпусна до 447 млн. лв. за републикански пътища, застрашени от свлачища, и още 144 млн. лв. предизборно за околовръстния път на София. За сравнение километър нов път между Мездра и Ботевград ще струва близо 13 млн. лв., при 7 млн. лв. за новостроящата се магистрала "Хемус" и 11 млн. лв/км за отсечката Сливница - Калотина. Несериозно звучат обясненията, че оскъпяването идва от новия начин на плащане, при който строителите ще получат пари след въвеждането на пътя в експлоатация и така те поемали по-голям риск. 

Проблемът тук е друг - няма никакви гаранции, че тол системата ще може да събере авансово изхарчените милиони. Уж "печатницата" трябваше да заработи преди месец, но тя се развали и нейният старт бе отложен, поне засега, за началото на март. Нищо чудно и тогава срокът отново да бъде удължен. През отминалото лято управляващите донесоха от девет кладенеца вода, за да се оправдаят за поредния си провал, който започна още в началото на годината с въвеждането на електронните винетки. Все още не бил постигнат консенсус с превозвачите за тарифите, не бил определен и обхватът на системата. Освен това все още не били сложени всички устройства по платените пътища, които ще засичат камионите, въпреки че монтажът им започна още през пролетта, а зимата наближава. Тези оправдания са опит за прикритие на факта, че въпреки обещанията и наринатите купища пари, с тол системата правителството се провали за пореден път. Иначе управляващите отлично умеят да слагат тигана на огъня, преди още да видят дали в морето изобщо има риба, пък даже авансово й глозгат костите.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ