19 Май 2024неделя00:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Започва подписка срещу закриване на трамвайна линия

/ брой: 17

автор:Дума

visibility 121

Гражданската организация "Спаси София" с подкрепата на групата "Зелени релси" организира подписка срещу закриване на трамвайна линия. От организацията се обявяват срещу планираната от Столичната община реконструкция на бул. "Ген. М. Д. Скобелев", при която трамвайното трасе в тунела под НДК ще се демонтира и трамвайна линия номер 6, стигаща до кв. "Лозенец", ще се закрие. С това директната връзка на кв. "Лозенец" с НДК, "Петте кьошета", пл. "Македония" и Женския пазар ще бъде безвъзвратно прекъсната, коментират от "Спаси София". Само за първия ден организацията е събрала няколкостотин подписа, като гражданите изразяват масово недоволство срещу поредното закриване на линии от градския транспорт.
Общината оправдава тази реконструкция с необходимостта от осигуряване на автомобилен достъп до т.нар. Военно НДК, в което предстои да се нанесе Софийският районен съд. В идейния проект за ремонта се предвижда входната рампа на тунела да се стесни и да се направи по-стръмна, а на мястото на трамвайното трасе да се премести автомобилното движение.
За последните десет години в София са закрити 9,88 км трамвайни трасета, а новопостроените са едва 2,81 км. Трасето от "Петте кьошета" до кв. "Лозенец" е скоростно и автономно, изпълняващо важни транспортни функции за южна София, а участъкът му по бул. "Черни връх" бе основно ремонтиран само преди три години, пишат още от "Спаси София". Оттам настояват идейният проект да се преработи така, че осигуряването на достъп до сградата на съда да не става за сметка на трамвайното трасе. Сред другите искания на гражданите са организирането на обществени обсъждания, на които да се проучат всички варианти за подобряване и увеличаване на транспортната обезпеченост на жителите в района на НДК и кв. "Лозенец".

За първия ден стотици столичани се включиха в подписката
Снимка БГНЕС

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ