Жалко за лентичките
/ брой: 182
Само 2% от българите са чували са откриването на нов завод в страната през последния месец. Едва 9% от хората знаят за откриване на завод през последната година, а цели 60% от българите изобщо не могат да си спомнят кога за последно е бил отварян нов завод. Тези данни са от представителното социологическо изследване на агенция "Тренд", финансирано от Германо-българската индустриално-търговска камара. Общо 63% от хората биха искали да знаят имената на успешните български предприемачи и компании, но само 39% от участниците в изследването мислят, че може да има успешен бизнес у нас. Други 34% смятат, че успешният бизнес тук е невъзможен. Една трета от българите (32%) казват, че в България е възможна успешна професионална реализация, а 42% твърдят, че не е възможна.
Очевидно, българските граждани не споделят впечатленията на премиера Борисов, който миналата седмица при откриването на нови мощности на неговия приятел Кирил Домусчиев в Пещера обяви, че всеки ден, през ден, се откриват заводи. Затова, въпреки че Европа е в рецесия, ние държим над 3% ръст на икономиката. Изследването на "Тренд" е направено в периода 2-10 юли т.г., около два месеца след вкарването в употреба на стратегията на премиера с джипа. В дните преди евроизборите, след като се освободи от Цветан Цветанов, той започна да обикаля страната със служебен високопроходим автомобил, за да реже ленти и да открива нови заводи, да инспектира строителството на магистрали и да поздравява работниците със "Здрасти, наборе!". Всичко това се излъчва на живо в профила му във фейсбук. Борисов по правило е придружаван от някой от министрите-пудели, които служат за фон на мъдрите Му слова. При тези сюжети той не изпуска да подчертае всеки път, че България се развива в положителна посока. Едва 31% от анкетираните обаче споделят подобно мнение. Други 49% смятат, че тя се развива негативно, а 20% нямат мнение. Тук може само да допълним: "Жалко за прерязаните лентички."