02 Май 2024четвъртък13:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БСП поиска анкетна комисия за гафовете с е-винетките

автор:Дума

visibility 32

Анкетна комисия в парламента да провери защо има проблеми с ТОЛ системата и кой е виновен за гафовете с електронните винетки, които побъркаха шофьорите в началото на годината. Това поискаха депутатите от БСП и изненоха информация, че фирмата-изпълнител на системата за е-винетките е била притискана и изнудвана.

Пороците на системата за електронните винетки бяха заложени още при самото възлагане на поръчката, коментира от трибуната Димитър Данчев от левицата. Социалистът обясни, че заданието за поръчката е изработено без нормативен регламент, а необходимите законови промени са били напаснати по вече практически изработената електронна система.
Данчев припомни, че по закон Електронната система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа трябваше да влезе в сила на 1 януари, но имаше проблеми със сайта, мобилното приложение, наличието на пунктове за самообслужване по бензиностанции и гранични пунктове, както и изобщо проверката дали автомобилът има винетка от страна на полицията. С две думи - пълен хаос. Експертите от АПИ се оправдаха, че системата е „нова, сложна“ и е нормално нещата да не се случват за „миг“. Интересното е, че "сложната система", която е "нова", е била уж тествана от август до декември миналата година. А АПИ е имала повече от четири месеца да се подготви за старта на системата.
Защо в система за десетки милиони левове не са предвидени елементарни проверки за допустимост на въвежданите данни, така и не стана ясно. За сметка на това бяха обвинени „недобросъвестните граждани“, продължи с въпросите Данчев.
По време на хаоса с електронните винетки в първите дни на новата година се разбра, че "Капш трафик солюшънс", които изграждат системата за електронни винетки и тол системата, не са отговаряли за изграждането на злополучния сайт bgtoll.bg. Очевидно според възложителите на поръчката за изграждане на тол системата, когато даваш 150 млн. лв за една електронна система, не е необходимо да получиш срещу тях и сайт, през който да извършваш събирането на електронните пътни такси, коментира Данчев. Той подчерта, че левицата е поискала договора, но той не е бил предоставен. По-късно научихме, че договорът и анексът към него се пазят в тайна, защото очевидно в тях има информация, която за пореден път показва порочността на модела на управление на обществените поръчки, каза още Димитър Данчев.

Пропуските, като липсата на колцентър, недоставени автомати за самообслужване, проблеми, свързани с дистрибуцията, ненужна фирма посредник, която събира гигантска комисионна, струват на държавата милиони, подчерта депутатът. И отново попита кой ще понесе отговорността.

Вярна ли е информацията, че частната фирма е получила от АПИ ексклузивни права за разпространение на винетки? Това защитава ли националния интерес, защото тези пари могат да бъдат прибирани от държавата, в лицето на АПИ, попита на свой ред зам.-председателят на групата на БСП Христо Проданов. Според него, ако са верни сметките, че системата ще генерира приход 1 млрд.лв. годишно, приходите на тази частна фирма ще бъдат в размер на 70 млн. лв.

Георги Свиленски попита имало ли е в обществената поръчката намалени дейности. Имало ли е заповед от АПИ една седмица преди 31 декември да спре монтажа на тол апаратите, които направиха този хаос, който и вие оценихте в началото на годината, бе следващият въпрос на Свиленски към регионалния министър Петя Аврамова.

По тази причина ние искаме комисия, която не да разследва, а да види всички обстоятелства по обявяването на поръчката, подчерта социалистъти и обърна внимание, че тази поръчка и била спирана 5 пъти. По думите му това е сигурен признак, че е имало проблем.

Социалистите настояха за временна анкетна комисия, която да работи два месеца. Мнозинството, очаквано, отхвърли предложението. Вместо това Александър Ненков от ГЕРБ поиска парламентът да задължи министъра да направи до края на март Обществен консултативен съвет и на всеки два месеца да се отчита за ТОЛ системата.


БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 599

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 726

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 637

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 709

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 602

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 653

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ