13 Май 2024понеделник14:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

До средата на 2015 г. пускат ретро парни локомотиви

/ брой: 189

автор:Дума

visibility 15

До средата на 2015 г. БДЖ ще пусне нови ретро парни локомотиви, заяви пред Дарик радио Стефан Деянов, един от ръководителите по реставрацията на парните машини.
Той изтъкна, че интересът към атракционните влакове и ретро локомотиви се повишава и тази година са започнали възстановяване на два нови парни локомотива за атракционни пътувания. Единият локомотив (4603) е произведен в полска фабрика през 31-ва година. На този локомотив в периода 36-39-а година е работил нашият известен поет Никола Вапцаров, разказа Деянов. "Другият локомотив е от масова серия, произвеждана през Втората световна война, и към момента има много малко възстановени и действащи локомотиви от тази серия", сподели Деянов.
Локомотивите са били експлоатирани до 70-те години на миналия век, след което точно тези два броя и още определен брой са заделени за музейна колекция,като характерни локомотиви от сериите си и са съхранени първоначално в локомотивни депа, а след това са събрани в две локомотивни бази.
Ремонтът е много сложен. Планирали сме да станат готови най-късно в средата на 2015 г., но ще направим всичко възможно, за да съкратим тези срокове, обясни Стефан Деянов. Той допълни, че след реставрирането локомотивите ще минат и една тежка процедура на сертифициране, каквато минават всички останали локомотиви.
По думите му, локомотив 4603 е уникален за цяла Европа и света и неговото възстановяване ще бъде световна новина номер едно за любителите на парната тяга. Това е т.нар. локомотив "Баба Меца". "Той е най-мощният парен локомотив на БДЖ, а и в Европа е най-големият тендерен локомотив, който е правен с такава колоосна форма, с шест колооси, така че е много интересен и като конструкция", обясни Деянов.

500 000 агнета продадени за празниците

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 87

800 000 българи тръгват за сезонна работа в чужбина

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 87

Правят електронна партида за всеки имот

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 87

Уникредит подменя картите на 1 милион клиенти в България

автор:Дума

visibility 193

/ брой: 87

Москва започна офанзива в Харковска област

автор:Дума

visibility 162

/ брой: 87

Силяновска се закле като президент на "Македония"

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 87

Захарова изгледала "погребението" на Европа

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 87

Русия откри запаси от нефт и газ в Антарктида

автор:Дума

visibility 177

/ брой: 87

Тихи фанфари

автор:Аида Паникян

visibility 161

/ брой: 87

Тъжна равносметка

автор:Велизар Енчев

visibility 151

/ брой: 87

Големият скок на Китай

visibility 164

/ брой: 87

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ