21 Август 2025четвъртък21:17 ч.

Френско-немски консорциум взима летище София

автор:Дума

visibility 2055

Френско-немски консорсциум е бъдещият концесионер на летище София. "Соф Кънект" е предпочетеният от държавата кандидат, обяви транспортният министър Росен Желязков. Компанията е с водещ партньор парижкия фонд "Меридиам  Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС" и с участието на немски оператор "Флугхафен Мюнхен".
Офертата на "Соф Кънект" е получила най- високата оценка от 86.12 точки, макар че се очертаваше на трето място като чист размер на предложеното концесионно възнаграждения за държавата и на второ - като процент от бъдещите приходи.
Фондът "Меридиам" е базиран в Париж и инвестира в инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка, а "Флугхафен Мюнхен" управлява летището в Мюнхен.
Те предложиха годишно концесионно възнаграждение от 24.54 млн. евро или 32% от размера на общите приходи от всички дейности за текущата година, припомня Медиапул.
При подаването на офертите за фаворит бе сочен френско-турски консорциум "Ей Ди Пи/Тав".
От "Соф Кънект" представиха амбициозна стратегия за развитието на летището и ръста на пътниците, която ще бъде реализирана в четири фази. През първата е предвидено увеличаване на пасажерите до 8.8 млн. до 2022 г. Планирано е да се направи ремонт на терминалите 1 и 2, както и открит паркинг за автомобили.
Втората фаза на проекта им предвижда увеличаване на пътниците до 12.3 млн. до 2030 г. Тогава ще бъде направена и най-голямата инвестиции в изграждането на нов трети терминал от 608 млн. евро. Третият терминал ще бъде разположен на около 800 метра от станцията на метрото и ще има 11 местостоянки. Разстоянието от летището до самолета ще се минава пеш от пътниците, а не по-ръкав, заради предпочитанията на нискобюджетните авиокомпании. Ще бъде построен и нов паркинг за 1459 автомобила.
През третата фаза на развитие е планирано броят на пътниците да нарасне до 14.5 милиона до 2035 г. Заложено е новият терминал да бъде разширен с още 10 местостянки, а най-старият терминал 1 да се превърне в карго летище.
През последната четвърта фаза ще продължи разширяването на третия терминал, а пътниците ще се увеличат до 18 млн. през 2040 г.
Новият терминал и реконструкцията ще се изпълняват от партньора на "Меридиам" – австрийската "Щрабаг", която е добре известна на българския пазар. Компанията участва в изграждането на втория терминал на софийското летище и имаше доста проблеми с пускането му в експлоатация, включително се стигна до съдебни претенции между "Щрабаг" и държавата.

Пускат конкурса за пътническите жп превози в страната

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 155

Министър Иван Иванов инспектира магистрала "Европа"

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 155

Три четвърти от българите усещат покачване на цените

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 155

Масов мор за пъстървите в развъдниците

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 155

Румънските студенти протестират

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 155

Цените на храните в Гърция растат

автор:Дума

visibility 506

/ брой: 155

Малък хърватски остров гони туристи

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 155

Унгария и Словакия отново получават петрол

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 155

Отчуждаване

автор:Боян Бойчев

visibility 521

/ брой: 155

Мляскане с очи

автор:Александър Симов

visibility 529

/ брой: 155

Коварният враг на Украйна - собственото й ръководство

visibility 546

/ брой: 155

За гордостта от българското знаме

visibility 501

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ