19 Май 2024неделя00:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Глоби и безсилие

/ брой: 220

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1690

На фона на всеобщите протести срещу намеренията да вгорчи живота на хората с по-високи данъци и застраховки за колите и със спекулативно високите цени на горивата властта е на път да роди поредно безумие. Този път то е свързано с глобите, които КАТ събира. В главите на управляващите сe въртят идеи за промени в Закона за движение по пътищата, според които, ако нещо си сгазил лука на пътя и не се "отчетеш" за това пред НАП в срок от един месец, после трябва да платиш двойна глоба. 

Безспорно борбата срещу джигитите на пътя трябва да бъде безкомпромисна и постоянна. Въпросът е в начините и средствата. Оказва се, че мотивите за скок на глобите са съвсем други. Според данни на КАТ, от средно 180 млн. лв. санкции за нарушения годишно държавата успява да събере не повече от 90 млн. лв. Като не са способни да увеличат събираемостта на глобите и демонстрират безсилие, управниците за пореден път решават проблема по пътя на най-малкото съпротивление - да одерат поредната кожа от гърба на данъкоплатеца. За законността на подобен подход може да се спори, но не е изключено това "нормотворчество" да е плод на новосъздадената Държавна агенция за пътна безопасност, подчинена на МС. Идеята за нея се роди след жестоката катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души. Намеренията са тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им.

В момента за пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. С новата агенция институциите стават 12. Това ще бъде поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това да има някакъв ефект, защото тя реално няма да има власт. Както се казва, напънала се планината и родила мишка. Да му мислят нарушителите.

 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ