Идва ли краят на БДЖ?
/ брой: 292
Идва ли краят на железницата? Този въпрос все повече си задават синдикати, хиляди работещи в БДЖ, а и огромната армия от хора, които разчитат на железопътния превоз.
Националният превозвач е в тежко състояние не от вчера. Опити за неговото оздравяване правиха няколко ръководства, но сегашното май е решило напълно да ликвидира железницата.
Работещите в БДЖ бяха буквално, по техни думи, настръхнали с идването на новото ръководство. По същество то не е ново, щото на тия същите юнаци вече им бяха сърбали попарата по време на първия кабинет "Борисов" - със съкращенията, опита за продажба на товарните превози и страха, който цареше. Опасенията за черни сценарии отново изплуваха. Преди месец те все още не бяха конкретно заявени, освен това, че замразената по времето на Орешарски процедура за приватизация на товарните превози ще бъде размразена. Нищо, че в момента няма интерес за покупката им и ако се продадат, то ще е вероятно на смешна цена. Вчера напълно лъсна истината какво смятат да правят с БДЖ управляващите. Шефът на холдинга Владимир Владимиров заяви, че ако за следващата година субсидията за БДЖ остане 140 млн. лв., както е записано в проектобюджета, ще бъдат спрени 140 влака и съкратени 1500 служители.
Трудна зима очаква БДЖ, а и 2015 г. няма да е хич лека. И защо ни баламосва Владимиров, като влиза в ролята на доброто ченге, та нали неговите хора са предложили и заложили в бюджета недостатъчно пари.
Дано това не е предизвестеният край на железницата и депутатите приемат предложението за по-висока субсидия на БДЖ. Ако това не стане, дано поне синдикатите, които са готови да спират влакове, успеят и този път да спасят железницата. Или по-точно онова, което е останало от нея.