Кулинарен конкурс търси талантливи хоби готвачи
/ брой: 150
Кулинарният конкурс "Вкусът от миналото днес" търси талантливи хоби готвачи. На претендентите ще се наложи да демонстрират своя модерен прочит на традиционната българска кухня, като задължителни компоненти в тяхното ястие трябва да бъдат два от следните земеделски продукта: розов домат, кромид лук или смилянски фасул. Допълнително изискване към рецептите на участниците е те да могат да бъдат приготвени в рамките на 45 минути със стандартно кухненско оборудване. Желаещите да се включат могат да изпратят своите рецепти и снимки на приготвеното ястие до 22 август включително на фейсбук страницата на Метро Академия или на адрес office.academy@metro.bg.
Проявата е част от мащабната инициатива на компанията "Отгледано с грижа в България", в рамките на която автентични български земеделски продукти се доставят директно от производителите до магазините на организатора в цялата страна.
До финала на състезанието, който ще се състои по време на "Фестивал на розовия домат" на 12 септември, ще достигнат четирима хоби готвачи с най-добри рецепти, като ще имат честта да готвят на живо пред авторитетното жури. Най-добрата рецепта ще бъде включена в менюто на ресторанта на един от най-успешните шеф готвачи у нас Ц Moments by Andre Tokev.
Кулинарните предложения на хоби готвачите ще бъдат оценявани от авторитетно жури от утвърдени професионалисти, водено от главния готвач на Метро Академия шеф Юри Велев. Сред останалите оценяващи са притежателят на единствената за Източна Европа диплома Global Masterchef Degree - Андре Токев, световноизвестният кулинарен фотограф и носител на престижната награда Gourmand World Cook Book Awards - Илиан Илиев, лауреатът от Националната кулинарна купа на България през 2021 г. Петьо Станишков и авторът на един от най-успешните кулинарни блогове в България - Сандра Алексиева.
Кулинарният конкурс е част от програмата на "Фестивал на розовия домат", който за пета поредна година ще се превърне в кулминация на програмата "Отгледано с грижа в БългарияУ. От създаването на инициативата Метро България работи съвместно с малки и средни земеделски предприятия, като всяка година изкупува тонове продукция от тях. Освен подкрепа към родните производители, чрез кампанията се изразява стремежът е да се даде отзвук и на българските кулинарни традиции, които са устойчиви на времето и актуални в съвремието.