19 Май 2024неделя04:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Норвегия обмисля "плаващи" тунели

/ брой: 153

автор:Дума

visibility 642

Норвегия планира да изгради "плаващи" тунели, съобщи агенция Фокус, като се позова на Си Ен Ен. Системата от съоръжения ще свързва южната и северната част на страната и ще струва поне 40 млрд. долара. Сега, за да се стигне например от южния град Кристиансанд до северния Трондхай покрай западното крайбрежие, трябва да се пътува 21 часа и да се сменят седем ферибота, ако сте с кола.

Плановете предвиждат до 2050 г. да бъдат построени редица мостове и най-дълбокият и дълъг тунел в света, който да минава на дълбочина от 392 метра под морското дъно и да бъде 27 километра дълъг. Освен тях има идея да бъдат създадени потопени на 30 метра под водата тунели, които медиите наричат "плаващи". Те ще бъдат използвани за пресичането на фиордите, когато не може да се изгради мост. 

Изработените от бетон "плаващи" тунели ще бъдат закотвени за морското дъно или прикрепени към понтони над водата, между които да преминават корабите. 

Идеята за потопен плаващ тунел не е нова. През 1882 г. британският военноморски архитект Едуард Рийд предлага плаващ тунел през Ламанша, но идеята е била отхвърлена.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ