03 Май 2024петък17:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Претъпкани градове и умиращи села

/ брой: 268

автор:Дума

visibility 1386

Вчера бях в централната част на Северна България. Минах през села, където няма жив човек. Стари текезесарски постройки в процес на разруха, прашни селски улици, дръгливи псета и тук-там по двама-трима селски пияници, които се увъртат около единствената селска бакалия. Раздвижване има само около обяд, когато бусът от града им докарва хляб. Вече и хляб не произвежда българското село. Ако бусчето пропусне да дойде някой ден, бабите се възмущават, че нямат хляб.
Към 17,30 часа се прибрах в София. Колкото повече наближавах към столицата, толкова лудницата ставаше все по-голяма и голяма. Невероятно стълпотворение на превозни средства. Улиците изведнъж станаха тесни. И отново си зададох въпроса какво направи голяма Столична община за последните 26 години, за строителството на нови пътища, за поддръжката на старите, за строителството на обществени паргинги и за облекчаване на съществуващото положение в пътната инфраструктура изобщо. Не знам някъде в широкия център общината да е построила обществен паркинг. В същото време в общината се регистрираха хиляди автомобили, камиони, мотори. Пътната инфраструктура с много малки изключения е от времето на Тодор Живков. С много малки изключения, разбира се. Тази сутрин беше отново автомобилен ад. Коли, бусове за зареждане на търговски обекти, градски транспорт - лудница.
Време е всички да разберем, че да живееш в големите градове на България и да караш кола там, не е евтино. Време е кметовете и главните архитекти да разберат, че не може да дават строителни разрешителни на всеки, който поиска, и за всичко, което поиска. Ако в центъра на града сега е лудница, кой е този архитект, който разреши строителството на 30-етажна сграда, почти небостъргач, с десетки хиляди квадрати метра офисна площ? Става дума за новия строеж до КНСБ в София, на площад "Македония". Кой е този архитект, който е преценил, че тази голяма сграда е обезпечена със съответната подземна и надземна инфраструктура?

Добри КОЛЕВ, София

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 989

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 898

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1160

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1002

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 936

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1147

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 971

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1078

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ