14 Юли 2025понеделник14:03 ч.

Претъпкани градове и умиращи села

/ брой: 268

автор:Дума

visibility 2302

Вчера бях в централната част на Северна България. Минах през села, където няма жив човек. Стари текезесарски постройки в процес на разруха, прашни селски улици, дръгливи псета и тук-там по двама-трима селски пияници, които се увъртат около единствената селска бакалия. Раздвижване има само около обяд, когато бусът от града им докарва хляб. Вече и хляб не произвежда българското село. Ако бусчето пропусне да дойде някой ден, бабите се възмущават, че нямат хляб.
Към 17,30 часа се прибрах в София. Колкото повече наближавах към столицата, толкова лудницата ставаше все по-голяма и голяма. Невероятно стълпотворение на превозни средства. Улиците изведнъж станаха тесни. И отново си зададох въпроса какво направи голяма Столична община за последните 26 години, за строителството на нови пътища, за поддръжката на старите, за строителството на обществени паргинги и за облекчаване на съществуващото положение в пътната инфраструктура изобщо. Не знам някъде в широкия център общината да е построила обществен паркинг. В същото време в общината се регистрираха хиляди автомобили, камиони, мотори. Пътната инфраструктура с много малки изключения е от времето на Тодор Живков. С много малки изключения, разбира се. Тази сутрин беше отново автомобилен ад. Коли, бусове за зареждане на търговски обекти, градски транспорт - лудница.
Време е всички да разберем, че да живееш в големите градове на България и да караш кола там, не е евтино. Време е кметовете и главните архитекти да разберат, че не може да дават строителни разрешителни на всеки, който поиска, и за всичко, което поиска. Ако в центъра на града сега е лудница, кой е този архитект, който разреши строителството на 30-етажна сграда, почти небостъргач, с десетки хиляди квадрати метра офисна площ? Става дума за новия строеж до КНСБ в София, на площад "Македония". Кой е този архитект, който е преценил, че тази голяма сграда е обезпечена със съответната подземна и надземна инфраструктура?

Добри КОЛЕВ, София

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 80

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 67

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 67

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 73

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ