Приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" била с цел оздравяване на сектора
/ брой: 7
Предложената от транспортното министерство приватизация на "БДЖ-Товарни превози" има за цел цялостно да бъде оздравен железопътният транспорт, а държавата да концентрира усилията си върху развитието на пътническите превози. Това каза пред БНР заместник-министърът на транспорта Антон Гинев.
Той припомни, че министерството е изпратило до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол решението си за обявяване на процедурата за раздържавяване на предприятието. "Надявам се това да се случи в рамките на тази година. Друг е въпросът, че трябва да се яви качествен инвеститор за приватизацията на "БДЖ-Товарни превози", заяви Гинев.
По отношение на 38-те влака, които спират от днес, зам.-министърът обясни, че причините са намалените с около 23% средства по договора за задължителна обществена услуга между държавата и "БДЖ-Пътнически превози". "Колегите от БДЖ трябва да намерят начин коя е формулата за свиване на разходите на БДЖ с 40 млн. лв.", разясни Гинев.
Във вземането на това решение сме съобразили, че не допускаме нито едно населено място да остане без железопътен превоз. Спрените влакове са най-ниско ефективните в системата за момента, а именно приходите от тяхната работа са пренебрежимо малки. Това ще предизвика неудобство за част от населението и ние сме готови да изслушаме всички конструктивни мерки по тази тема било на синдикати, на неправителствен сектор, общини или на граждани, но такива до момента не сме получили освен протестни декларации от граждани или общини", коментира той.