Софийската филхармония открива Дните на японската култура
Пианистката Фуджико Хеминг е солистка на днешния концерт в зала "България"
/ брой: 179
Софийската филхармония ще открие 30-ите юбилейни дни на японската култура днес, 18 септември, от 19 ч. в зала "България". В концерта, дирижиран от Славил Димитров, ще вземе участие световнопризнатата японска пианистка Фуджико Хеминг, позната на българската публика от съвместните й изяви с Васко Василев. Тя ще представи творби от Шопен, Лист и Моцарт, научи ДУМА от Кремена Николова-Флор, реклама и връзки с медиите на Софийската филхармония.
Фуджико Хеминг става сензация през 1999 г. буквално за една нощ със записа си "Ла кампанела". С него започва и международната й кариера, която я отвежда до големите зали в Ню Йорк, Лондон, Париж и Берлин и до концерти с Московската филхармония, Английския камерен оркестър и други ансамбли от световна класа. Сред обширния й репертоар личи пристрастието й към класици като Моцарт, Бетовен, Шуман, Шопен, Лист, Григ, Дебюси, Равел и много други. Те може да бъдат открити и в десетки записи за "JVC Victor", "Domo Records" и "EMI".
Ингрид Фуджико Хеминг е родена в Берлин, Германия, на 5 декември 1932 г. От петгодишна възраст живее в Япония заедно с майка си - пианистка, която е първата й учителка по пиано. Хеминг учи от десетгодишна възраст при Леонид Кройцер. Още тогава той предрича успехa й на изпълнител, който един ден ще очарова света със своя сензационен талант. По-късно тя учи в Токийския национален университет за изящни изкуства и музика.
Въпреки че губи слух в дясното си ухо от болест в тийнейджърските години, тя започва концертна кариера в Япония. На 28 години продължава образованието си в Берлинския музикален институт. След дипломирането се мести във Виена да учи при Паул Бадура-Скода и поддържа успешна кариера в Европа през 60-те години. По време на поредица концерти във Виена през 1971 г. Хеминг губи слуха си в лявото ухо от друга болест. Следва лечение в Швеция и слухът частично се възвръща.
Фуджико Хеминг преподава 15 години в Хайделберг, Германия, след което се завръща в Япония. Феноменалният успех на нейния запис на "Ла кампанела", който се продава в над 2 млн. копия, води до дебюта й в Карнеги хол през 2002 г. и концерти в цяла Европа с големи оркестри.