12 Юни 2024сряда15:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Суперелектро атакува

/ брой: 161

автор:Дума

visibility 1377

Много интересно е развитието на електромобилите - докато при "по-народните" варианти предложенията не са особено много - японските "Нисан Лииф" и "Мицубиши Миев", американският "Волт" - горе-долу толкова, то при суперелектроколите всеки ден идва по някаква новост във вид на нов модел или развитие на съществуващите доста уникални електробегачки.
Неособено известната малка немска фирма e-Wolf стартира направо от върха - готова е да предлага на клиентите своя супералектромобил e-Wolf Alpha 2, който за пръв път беше представен като e-Wolf E-2. Между първото и сегашното предложение изминаха почти три години. В новия си вариант немците не са променили особено стелт вида на колата, във външния вид на която има доста общи черти с моделите на Lamborghini. Доста преработена е техническата част - ако по-рано на борда имаше четири електромотора, по един за всяко колело, то сега конструкцията е олекотена и затова са се ограничили само с два мотора с обща мощност 280 кВт - 381 к.с., и с въртящ момент 800 Нм.
Предишният модел имаше доста по-висока мощност и развиваше въртящ момент от над 1000 Нм, но явно здравият смисъл е надделял и във втория модел не са усложнили и съответно оскъпили конструкцията на автомобила.
Не са икономисвали обаче в някои конструктивни посоки - благодарение на използваните композитни материали доста габаритния модел - дължина 5 м и ширина 1,90 м, e-Wolf Alpha 2 тежи едва 900 кг.
С тази ниска маса и съответните мощност и максимален въртящ момент колата се ускорява от място до 100 км/ч като ферари - за 3,9 сек, и развива максимална скорост от 230 км/ч. При напълно заредени акумалатори немският суперелектро изминава с едно зареждане 300 километра, а времето за бързо презареждане - до 80% от капацитета на батериите, е само 30 минути!
Е, цената е повече от сериозна - 245 000 евро. Скъпо наистина! Но зависи с какво се сравнява. Първият и най-известен от породата суперелектро - роудстърът Tesla Roadster, задвижван от акумулаторен блок, съставен от 6830 батерии на мобилни телефони, е два пъти по-евтин. Но Tesla Roadster всъщност е само електрифициран вариант на нормалния бензинов модел Lotus Elise, който е доста стар и неособено впечатляващ. Докато e-Wolf Alpha 2 е най-съвременна разработка и истински суперкар без всякакви задни мисли.  Перспективите му са трудни за предсказване, но не изглеждат лошо, защото на този етап като че ли не се очертава конкуренция.
Французите се броят за пионери в областта на електромобилите, но досега представяха доста по-граждански модели, дело на главно на Renault, която засега не поглежда към горния сегмент на пазара. Малката френска компания Exagon Motors представи на пистата Мани-Кур ходови прототип на първия си модел - електрокара Furtive e-GT. Като пилот изпитател, показващ колата в действие, беше поканен Никола Прост, син на четирикратния световен шампион във Формула 1 Ален Прост. Прост-джуниър има опит като пилот на състезателен електромобил заради участието си в уникалната допълваща състезателна серия с електромобили в прочутата надпревара "Андрос Трофи". 
Серийното купе Furtive e-GT след пускането в производство през следващата година ще се предлага в два варианта - напълно електрически и с допълващ ДВГ, който ще се използва само за дозареждане на акумулаторите на колата в движение. Първата модификация има два електромотора Siemens с обща мощност 340 к.с. и максимален въртящ момент от 480 Нм. Енергията се осигурява от комплект литиево-йонни батерии с капацитет 50 киловатчаса, с живот от 10 години и способност да издържат до 3000 цикъла зареждане-разреждане. Пробегът с едно зареждане в зависимост от условията на експлоатация е от 197 до 402 километра.
Двигателят с вътрешно горене позволява да се удължи пробегът без дозареждане до 807 километра. От място до 100 км/ч френското предложение се справя за отличните 3,5 секунди, а максималната скорост на Furtive e-GT е 287 километра в час. При каране на нормални обществени пътища максималната скорост ще бъде електронно ограничена на 250 километра в час.
Започна вече производството на друг екземпляр от породата суперелектро - американския хибрид Fisker Karma в завода на фирмата Valmet във Финландия. Този електромобил също има два електромотора със сумарна мощност 403 к.с. и двигател с вътрешно горене за дозареждане на акумулаторите в движение. За разлика от модела Exagon Fisker Karma може да измине на ток едва 80 километра, а при заработване на девегето автономността достига 480 километра.
 

Над 6 млн. тона ще е зърнената реколта

автор:Дума

visibility 151

/ брой: 109

Ремонти запушват Дунав мост край Русе за 2 години

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 109

Внасяме ударно мляко от Румъния

автор:Дума

visibility 151

/ брой: 109

"Булгаргаз" предложи по-евтин газ за юли

автор:Дума

visibility 148

/ брой: 109

ООН одобри плана на САЩ за примирие

автор:Дума

visibility 134

/ брой: 109

Френската левица се обединява

автор:Дума

visibility 152

/ брой: 109

Шолц увещава бизнеса да инвестира в Украйна

автор:Дума

visibility 137

/ брой: 109

Все още има съпротива срещу България в Шенген

автор:Дума

visibility 152

/ брой: 109

Евро 2024 чука на вратата

автор:Дума

visibility 192

/ брой: 109

Спиралата от кризи ще се задълбочава

visibility 145

/ брой: 109

Дежурният Сатана

автор:Мартин Карбовски

visibility 153

/ брой: 109

Нелепи еврофасони

visibility 134

/ брой: 109

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ