Тапа до тапа
/ брой: 73
Столичният кмет Йорданка Фандъкова най-накрая намери начин да свали шофьорите от колите им в центъра на София. Това, което не можа да постигне с увеличаването на цените на синя и зелена зона преди няколко години, сега го направи - като затапи голяма част от града със строежа на третия метродиаметър. Вече няколко седмици шофьори и пътници в градския транспорт са жертва на недомислени стеснения на улици и булеварди, на оградени тротоари и липсващи места за паркиране. Истинско изпитание за нервите им е и призивът да траят за хубост, защото метро се строи със саможертви.
Не може да преградиш едновременно всички важни пътни артерии за близо година и половина и да очакваш, че гражданите ще проявят разбиране и чинно ще висят с часове в задръствания. Не може и през всички години на мандата си да не планираш как да се справиш с подобни усложнени ситуации, които не са се появили изневиделица. Строежът на метрото е планиран не от вчера и не може оправданието на Столичната община да е обобщено в прост призив за търпение. Да не говорим, че в Европа хората строят метростанция за три месеца, ние - за три години. Виждаме поредното доказателство, че кметството няма ясна визия за развитието на транспорта, не спазва инвестиционната си програма и не знае как правилно да използва предвидените средства - за улични ремонти, за пробиви или пък за кръстовища на две нива.
Ако в София градският транспорт не беше пример за пълен застой, а инфраструктурата не беше в това плачевно състояние, сега може би никой нямаше да разбере, че се строи метро. Но работата на парче година след година е истинско изпитание за вярност дори за най-големите поддръжници на управляващите. Сега и доверените фенове скърцат със зъби насред огромните задръствания и се питат дали Фандъкова не е решила да осигури клиенти на бъдещия концесионер, който ще развива велосипедния транспорт. Така хем няма да има недоволни, хем ще осигури печалба на поредната частна фирма, която ще избави общината от още едно нейно задължение.