На фокус
Национална потребителна кооперация на слепите
/ брой: 137
Инж. Георги Петрушев
Националната потребителна кооперация на слепите в България проведе своето 71-во общо отчетно изборно събрание. То бе повод да се припомни успешната стопанска дейност през 2015 г., която нарежда кооперацията на първо място между останалите потребителни кооперации в системата на Софийския градски кооперативен съюз. Това още по-силно изпъква, като се има предвид усложнената и неблагоприятна обстановка за съществуване и развитие на малкия и среден бизнес поради стремглаво намаляващата покупателна възможност на голяма част от населението и постоянно изникващите, най-често чуждестранни супермаркети, които създават непоносими конкурентни условия. През миналата година кооперацията е реализирала финансова печалба в размер на 611 000 лева, увеличен е списъкът на стоките, предлагани в магазините, които са българско производство с най-високо качество - мъжко и дамско бельо, мъжки и дамски чорапи, летни и зимни пижами и дамски нощници, спално бельо и хавлии за баня, различни по предназначение и материя платове, огромно разнообразие от тениски, фланелки и т.н. Добрите финансови резултати обаче не остават сами за себе си - те дават възможност кооперацията да изпълнява социално насочената си дейност към подпомагане на социално слаби и изпаднали в затруднение член-кооператори, учащи в средни и висши учебни заведения, докторанти и т.н. Новият устав на кооперацията вменява задължение към Управителния съвет да работи за изпълнението на активна социална, културна и спортно-туристическа дейност сред своите членове. С гордост може да се посочи, че тази кооперация е единствена в света със своята активна, осмислена и целенасочена социална дейност.
Заслужава да се знае повече за дейността и успехите на кооперацията на слепите, която има славно и достойно за уважение минало и може да служи за пример. Навярно трябва новият Управителен съвет, избран на общото събрание, с председател досегашния ръководител Михаил Кърлин, да разработи план-програма за нова медийна политика, за по-активна, настъпателна рекламна дейност. Това само ще помогне за по-големи резултати занапред в името на все по-увеличаващите се членове на кооперацията.