С 40 строители на щат "Автомагистрали" прави "Хемус"
/ брой: 232
Държавната компания "Автомагистрали" прави магистрала "Хемус" с 41 работника по строителство и поддръжка на пътища, назначени на трудов договор. Останалите са на наетите фирми чрез рамкови споразумения за изграждане на магистралата. Това се разбира от отговора на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова до депутата от БСП Георги Свиленски. През последните две години държавата даде на "Автомагистрали" чрез т.нар. вътрешно възлагане (in-house поръчки) договори за над 4,5 млрд. лв. Най-големият е доизграждането на магистрала "Хемус" между София и Варна за над 2,7 млрд. лв. за 225 км. При една от инспекциите си през лятото премиерът Бойко Борисов обяви, че в строежа участват около 4000 души. От отговора на Аврамова става ясно, че в "Автомагистрали" на трудов договор са назначени 381 служители, а дружеството притежава 355 машини и оборудване за изпълнение на инфраструктурните обекти. Данните са към края на ноември 2020 г. Това означава, че останалите около 3700 работници са на фирмите, наети с рамкови споразумения за строителството на първите три участъка, по които се работи - от пътен възел "Боаза" до разклона за Плевен/Ловеч. Големите строители са хасковската "АБ", варненските "Хидрострой" и "Инжстройинженеринг", софийската "Автомагистрали Хемус" и "Пътинженерингстрой-Т" от Търговище. Отделно има сключени още около 15-тина договора с доставчици на материали и строителна механизация, стана ясно от отговора на компанията.
Част от щедро изсипаните от държавата средства в "Автомагистрали" са отишли за купуване на техника, става ясно от новия отговор на Аврамова. Образно казано, почти всеки назначен служител в държавната компания разполага с автомобил, самосвал или булдозер.