София си връща 16 частни автобусни линии с плащането на огромни лихви
/ брой: 166
С прекратяването на договора за превоз на пътници по 16 частни автобусни линии в София общината ще трябва да изплати огромни лихви на транспортната фирма "Карат С", която ги обслужва. Това стана ясно на заседанието на общинската комисия по транспорт, която обсъди развалянето на договора по взаимно съгласие. Лихвите от 3,3 млн. лв. са натрупани само през последните шест месеца и са върху дългове от 10-12 млн. лв. Така излиза, че сме допуснали да плащаме 60% годишна лихва, изрази недоумението си общинският съветник от Синята коалиция Вили Лилков. От кметството се оправдаха, че тя се изчислявала по таблица на БНБ, но не успяха да обяснят защо се е забавило изплащането на полагащите се на "Карат С" пари. Според Лилков допускането на такива огромни лихви е безстопанственост. От общината не успяха да изяснят кога и откъде ще се намерят пари за изплащането на дълга и лихвите, стана ясно само че имат 6-месечен срок за това.
Защо купуваме 68-те автобуса на "Карат С", които са на три години и не се знае в какво състояние са, попитаха от БСП. Според червения съветник Георги Свиленски дружеството "Автотранспорт", което ще поеме частните линии, не бива да продължава да изплаща лизинга на въпросните автобуси.
Общинските съветници гласуваха и доклад за преобразуването на Центъра за градска мобилност от ЕООД в ЕАД. Пред съветниците бе представен бъдещият петчленен борд на дружеството.
От общинското дружество "Автотранспорт" пък поискаха да бъде обявено за приватизация автобусното поделение "Република". В момента 60 дка терен не се използвал, а имало разходи за издръжка на охрана, данъци и т.н.