Три пъти по-малко българи планират почивка
Ангелкова предлага при спад на заразените да се отворят заведенията и на закрито
/ брой: 93
Коронакризата е отказала голяма част от българите от почивка на море или на планина това лято. В сравнение с намеренията през декември, сега три пъти по-малко хора декларират планове за ваканция този сезон. Това показва проучване на "Галъп Интернешънъл".
Сред онези, които продължават да планират почивка това лято, плановете се променят в полза на българските дестинации - с десет пункта нараства делът на предпочитанията за лятна морска почивка в България за сметка на море в чужбина, но базата е силно стеснена заради общия спад. Това значи сериозен абсолютен спад и при плановете за морски почивки у нас.
Намаляват намеренията за почивка в чужбина от около 1,1 млн. души, планиращи такава почивка преди месеци, до около 300 хиляди души сега. Близо две трети от онези, които възнамеряват да отидат на море навън, се насочват към Гърция, а трийсетина процента - към Турция. Планираната продължителност на лятната почивка - средно 9 дни, незначително нараства. Относителният дял на планирани по-високи разходи също нараства и е 1321 лв. средно.
Цените на чадърите и шезлонгите по плажовете на Черноморието ще бъдат намалени с минимум 50%, но все пак ще са различни. Досега 15 плажа по цялото Черноморие са предложили нулеви цени. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова. Ще бъде изготвен списък с цените на плажовете по цялото Черонморие по области.
Предстои разговор с премиерите на Румъния, Сърбия, Гърция, за да се координират детайлите, по които ще се осъществява пътуването и почивките. "Няма как, когато има карантина, да има туризъм", каза тя и припомни, че ЕК препоръча да няма карантина.
На въпрос дали министерството ще позволи на хотелите да настаняват гости и в закрити помещения за хранене, Ангелкова посочи, че всичко това ще зависи от разпространението на заразата да е в много ниски стойности. Министърът предлага при спадане на случаите на заразените да може да се отворят и закритите ресторанти, защото по този начин ще има по-голяма възможност да се предлага качествен туристически продукт.