Volkswagen Taigun - разместване на буквите или...?
/ брой: 268
Преди да пусне на пазара първия си малък SUV от Volkswagen, обявиха конкурс за името му. Спечели го комбинацията от имената на тигъра и игуаната - Tiguаn. За новия си компактен кросовър, разположен в гамата под Tiguаn, демонстриран като концепт на автосалона в Сао Паоло, Бразилия, немците не направиха конкурс, а просто поразместиха буквите в името и го кръстиха... Taigun. Засега тази кола е само в концептуален вид, но дава представа как ще изглежда серийният вариант на най-малкото всъдеходно "вълче" с бензинов мотор TSI и ходов обем 1,0 литър... Засега...
От техническа гледна точка новият концепт Taigun е близък на най-съвременната фамилия автомобили в групировката Volkswagen, обозначена с английското New Small Family /нова малка фамилия/. Серийният вариант на всъдехода всъщност ще и най-големият член на фамилията на малките "вълчета" /централата на VW е във Волфсбург, града на вълците - нем./. Taigun е развит върху платформата на най-малкия засега Фолксваген - Up!, използвана и за близнаците на градското автомобилче - Skoda Citigo и SEAT Mii.
Екстериорът на автомобила съответства в пълна мяра на генералния и лаконичен тевтонски стил на Volkswagen и придава на новия компактен кросовър съвременен и доста як вид. Сред другите характерни акценти са мощната предна решетка, отворите за въздух в предния капак, както и доста широките калници.
Концептуалната четириместна машина е наистина компактен SUV с габарити 3859 х 1728 х 1570 мм. Двигателят е трицилиндров, еднолитров, тип TSI с мощност 81 кВт/110 к.с. с директно впръскване на горивото и турбопълнене. Той осигурява много висок за кубатурата си максимален въртящ момент от 175 Нм още при 1500 оборота в минута. Двигателят на концепта Taigun с непосредственото си впръскване на горивото и принудителното пълнене разширява гамата трицилиндрови бензинови мотори на марката и е още една крачка по пътя на Volkswagen в направление на по-високата икономичност и екологичност. Д-р Улрих Хакенберг, член на ръководството на марката Volkswagen, отговарящ за техническото развитие, коментира темата: "Трицилиндровият двигател с висок въртящ момент подхожда идеално за този компактен кросовър. Това е икономичен и динамичен автомобил, превъзходно пасващ на придвижванията в града".
Благодарение на високия въртящ момент и големия си пътен просвет, снабденият със 17-цолови лети алуминиеви джанти и с гуми размер 205/50 R17, Volkswagen Taigun, не се бои и от извънградски приключения заради добрата си подготовка за пътешествия в офроуд условия.
Предавателната кутия е шестстепенна, механична, масата на колата е нетипично ниска за класа - 985 кг.
Според данни на VW Taigun се ускорява от място до 100 км/ч за 9.2 сек. и развива максимална скорост от 186 км/ч. Колата е и доста икономична - среден разход на гориво 4.5 литра на 100 км път. Джантите са 17-цолови, релсите на покрива са с интегрирани LED-светлини. Задната врата се отваря на две части, което е доста практично решение, багажникът е с обем от 280 литра, но при сгъване на задните седалки товарният обем нараства до 987 литра.
Доста дългото за габарита междуосие от 2470 мм и късите надвисвания отпред и отзад на автомобила придават на силуета й доста елегантни пропорции.
Освен обзавеждането, типично за малките модели на групата Volkswagen, колата има електронна система за поддържане на курсовата устойчивост ESC, като допълнение на системата за активна безопасност на автомобила.