Медии
Наз@ем от мреж@та
/ брой: 125
Отчайващо слабите резултати по математика на учениците, завършили IV и VII клас, накараха онлайн потребителите да се впуснат в анализи за състоянието на българската образователна система. Неадекватното поведение на МОН отприщи цяла вълна от недоволство. Заваляха експертни и не дотам мнения какво трябва да се промени в учебните програми.
- може да учат само история на ГЕРБ примерно, за какво им е математика и други науки? КОй го интересува Турското присъствие, синуси, косинуси ..., искаме да станем истински кравари!
- Жалко за децата и масата пари, които родителите дадоха за уроци. При двойка учителите да върнат заплатите и парите от уроците.
- май стигнахме до там, че ако може да брои пари, трябва да му пишат среден по математика. Ако може да върви, трябва да му пишат среден, по физическо и т. н. Браво на министерството на образованието!!! Критерии максимум!!!
- От години в училище цари абсолютна безнаказаност, нагли и невъзпитани, агресивни деца и родители. Не можем да ги озаптим, камо ли да ги учим качествено! Но това беше целта - прост народ, лесно се управлява.
- Тъжната истина и големият проблем е, че по математика 17 983 ученици имат "двойки" на първия модул и това показва проблем в подготовката по математика... Няма никакъв проблем в подготовката по математика. Има голям проблем в самата математика. Ежегодно учебния материал става все повече и все по-сложен. Часовете са прекалено много, а възможностите за затвърждаване на наученото прекалено малко. При това положение е естествено, че децата не искат да учат математика. Оттам и резултатите. Изходът - опростяване на учебния материал и намаляване количеството на часовете по математика. Въобще не мога да разбера, защо математиката трябва да е в привилегировано положение спрямо другите учебни предмети? А, сетих се... За да може децата да ходят на уроци още от първи клас и родителите да работят повечко, за да плащат по още една заплата на преподавателите по математика.
- Няма нужда от коментари. Учителите не измислят тестовете. Господата от министерството трябва първо да се научат какъв е критерият за успеваемост на един ученик. Ако преподавател не може да реши теста за 10 минути, учениците никога не могат да го решат за 60 минути. Това е правило което уважаващ себе си съставител на тестове трябва да е научил когато е учил какво трябва да задава за контрол на учениците си. Господа съставили тези тестове, научете се първо Вие да ги решавате за 10 минути тогава съдете ученици и учители.
- От 57 хиляди 18 хиляди с двойка. Айе вдигайте бързо заплатите на учителите и им дайте още 20 дена отпуска,че тая им е малко.
- България е страна с най много професори на глава от населението а не могат да научат децата на аритметика!
- Погледни учебниците и след това коментирай. В магазина няма да ти представят сметката като % ,нито като корен 3-ти. Едва ли някога в живота ще ти потрябва лице на трапец или паралелепипед. Ако професионалната ти реализация е свързана с математиката тогава да се изучава по задълбочено. Защо препускат Децата по сложния материал , омотават се като патета в калчища и забравят или не успяват да разберат и наистина важните и основни неща .Ние възрастните т.е господата пишещи учебници трябва да свършат точно това да отсеят важните,ОСНОВНИ неща . Ако не могат да вземат един учебник от 1980г например и да си спомнят,че те са учили по него. Да си припомнят,че това което те са учили в 8 кл сега те го слагат в учебниците за 4кл.
- Браво..всеки трети с двойка!По любопитно ми е обаче,колко са децата които са имали петици и шестици по същия предмет ,а сега са се оклепали!Така ще се разбере къде преподавателите не са си свършили работата,а са прикривали слабите им резултати с по добри оценки от заслуженото!
- А сериозно: децата биха се учили по-добре, ако бяха мотивирани. Ако виждаха хора с добро образование да 'успяват в живота' децата естествено ще се стремят да постигнат същото чрез обучение. Сега да видим обаче кои са 'успелите' в съвременна България: мутри, нискообразовани селски тарикати с купени допломи 'за вишо', всякакви политически гъзолизци. Тези са наложили вече своята 'култура': простащина, шуробаджанащина, подмазвачество и повсеместна корупция. Е, как искате децата да учат, като виждат какво е около тях?