21 Май 2024вторник19:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Очакват тол системата отново да се забави

Браншовици настояват тя да бъде въведена за всички автомобили едновременно

/ брой: 219

автор:Дума

visibility 1442

През март 2020 г. няма да има готовност за внедряване на тол системата у нас. Това мнение изрази Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България пред  Bloomberg TV Bulgaria. Според Димитров има необходимост от свиване на обхвата на системата и покриване единствено на магистралите и пътищата I клас, които са част от международни коридори. "Такъв е и европейският пример", коментира той. Според Димитров всички държави в Европа започват да въвеждат тол системата с доста по-малък обхват. 6 хил. км, които за момента е предвидено да се обхванат у нас, са около 20% от републиканската пътна мрежа. Гостът посочи, че системата би трябвало да бъде въведена за всички превозни средства. Съседните на България страни, с изключение на Унгария, имат тол система, но тя е валидна за всички -  и леки, и тежкотоварни автомобили, твърди браншовикът.

Както е известно, стартът на "печатницата за пари" беше отложен от 16 август 2019 г. за 1 март 2020 г. Причината бе, че все още не се знае какъв ще е обхватът на платените пътища и таксите за тях. А сега се оказва, че и нормативно държавата не си е свършила работата с промени в наредби съгласно изискванията на закона. Не са готови и дигиталните карти за таксуване. Това стана ясно от писмен отговор на министъра на регионалното развитие Петя Аврамова до депутатите от БСП Георги Свиленски, Димитър Данчев и Любомир Бонев, даден преди месец.

Дигиталната карта за таксуване на камионите и автобусите все още не е готова. Причината за това се оказват поставените пътните знаци за начало и край на населеното място (№11 и №12). Направена проверка на терен установила, че голяма част от тях се намират на места, които не съответстват на действащия общ или подробен устройствен план. Освен това предстои да се въведат нови пътни знаци, за които ще се изисква плащането на е-винетка или тол такса. За целта е предприета промяна в Наредба №18 от 23 юли 2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци. Те ще се поставят на мястото, от което възниква задължението за плащане на такса, и съответно имат отношение към цялостната организация по въвеждането на електронната система за събиране на пътни такси. Промените в наредбата за пътните знаци бяха публикувани на 9 септември и тепърва предстоят да бъдат приети. След това ще трябва да се обяви поръчка за изработването им. Към момента регионалното министерство няма яснота колко пари ще са нужни за това, защото не знае обхвата на платените пътища за тировете.

Освен това изпълнителят на тол системата, австрийската фирма "Капш", се бави с преоборудването на съществуващите рамки по пътищата, през които ще се засича тол таксуването. Съгласно договора "Капш" трябва да ги дооборудва до 9 февруари 2020 г. От тези 95 трафик рамки около 50 са на автомагистрали. Това означава, че тестването на самата система не е в пълен обхват.

Еврото може да се отложи и след 2025 г.

автор:Дума

visibility 351

/ брой: 93

Курортите на път да останат без персонал

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 93

Обмислят ББР да дава безлихвени кредити на чиновници

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 93

Президентът на Иран загина в катастрофа

автор:Дума

visibility 364

/ брой: 93

20 на сто от учениците в Хърватия залагат

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 93

Мадрид отзова посланика си в Буенос Айрес

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 93

Накратко

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 93

Само обещания

автор:Деси Велева

visibility 344

/ брой: 93

Олимпийско лицемерие

автор:Нешка Робева

visibility 341

/ брой: 93

Коалиция на приятелството

автор:Лозан Такев

visibility 364

/ брой: 93

Всеки глас за малки леви партии е загубен

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 93

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ